lördag 8 maj 2010

Tack för alla gratulationer till vårt hus! Tänkte passa på att ge er en liten smågtitt på det nu. Passade nämligen på att spara ner bilderna från mäklarens annons innan den blev borttagen. Konstigt nog fanns inte en enda översiktsbild av baksidan utan bara detaljbild på pallkragar med vitlök och en trollhassel. I och för sig är där mest gräs, men även en mysig stensatt sitthörna.





Såå härligt det ska bli att få njuta av sommaren i sitt eget hus! Idag körde jag till Skåneplantor för att köpa lite fina blommor till att ha i fönsterna till visningen nästa helg. Men det var väldigt dåligt med inneblommor, hittade inte en enda jag kunde tänka mig! Hittade däremot lavendel, dahlia och ipomoea. De två dahliorna får pryda fönsterbrädorna inomhus i brist på fina inomhusblommor. Får hoppas de kan trivas där med i en dryg vecka. Sen när visningarna är över kan dem ju få flytta ut :)

Imorn blir det till att röja ordentligt här hemma inför visningarna. Har redan börjat tömma hatthyllan på mössar och vantar, stoppat undan jackor och skrubbat badkaret så att det riktigt blänker. Inte för att vi alls har mycket saker men man vill ju att det ska se så fint ut som det bara kan!

3 kommentarer:

  1. Stort grattis till huset! Jag vet att du har längtat - tänk att du nu har 700 kvm att sätta fingrarna i!
    Låter helt underbart med en resa till Florens också. Hoppas ni får värme där.
    Eva

    SvaraRadera
  2. Blir så glad för din/er skull när jag läser och ser bilderna. Minns så väl känslan av att ha blivit husägare (även om det är 16 år sedan nu!!!)
    Ser mycket fråscht ut där inne och det där uterummet är ju guld värt.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så otroligt fint det är! Ni behöver ju inte göra vid någonting alls! Tänk om vårt hus sett ut så (om hundra år kanske "ler") Jag minns också känslan av att ha blivit husägare... själv blev jag motvilligt ägare till vårt hus och har egentligen aldrig velat bo här - det låter ju inte klokt, men så var det =) En liten varning, har du inte mördarsniglar så titta igenom plantorna du köpte NOGA innan du sätter ut dem i trädgården. Det finns nämligen gott om dem där du handlade!
    Kram gittan

    SvaraRadera