söndag 20 juni 2010

I helgen som gått har jag och mina föräldrar varit i vårt hus och målat köket (från aprikost och med ful board till vitt) och röjt i trädgården som minst sagt var full av ogräs. Fyllde 10 st säckar ogräs. Puhhh!! Tur man har en mamma som är en fena på att luka :) Och blir ju lite roligare när man är två. Såhär såg min största rabatt ut när vi började














Sen försvann ogräset och sen klippte jag ner den hemska trollhasseln. Pappa hjälpte mig att gräva upp den. Och nu ser det ut såhär












I mitten av rabatten är tanken att jag istället för trollhasseln ska ha ett persikoträd. (Får se vad sambon tycker när han kommer hem från sin jobbresa) :) Och sen kommer rabatten att bestå av rosor, lavendel, löjtnanshjärta, tremastare, aklejor, pärlhyacinter, julrosor och liljekonjaljer. Längst ner i bilden skymtar en av uteplatserna. Där funderar jag på att ta ner den lilla mur man staplat av stenar och lägga stenarna på marken istället och göra uteplatsen större. Och sen göra nån fin inramning med spaljeer och växter. Lupinrabatten intill håller också på att flyttas, likaså det ganska nysatta körsbärsträdet som av någon anledning blivit plantera alldeles intill häcken. Trädgårdsland får nog vänta tills våren!

1 kommentar:

  1. Så roligt att du/ni är i farten nu! Jag tänker allt på dig då o då.
    Det är nog itne fel att vänta med trädgårdsland till våren när du har "känt in" hela tomten, solen mm.

    Kram!

    SvaraRadera