torsdag 27 maj 2010

Fredagsmat en torsdag? Javisst kan man ha det :) Sambon är på after-work med jobbet så jag körde förbi mina föräldrar på vägen hem. De hade lite mat över så med mig hem hade jag en potatisomelett och aubergineskivor gratinerade med tomat, basilika och halloumi. Efter en inventering i kyl och frys kompletterade jag med vitlöksfrästa scampi, oliver och vitlöksbröd. Och ett glas rött vin såklart. Härligt att tjuvstarta helgen såhär en torsdag. Fredagar brukar nämligen ofta bli att vi har plockmat.Idag har jag börjat ta tag i allt det praktiska inför flytten...säga upp elen, parkering osv. Registrera inflytt hos sitt nya elnätsbolag, kontakta larmbolaget, kontakta städfirmor för offerter på flyttstädning osv. E mycket att tänka på och fixa! Är ju inte så långt kvar nu, den 17 juli får vi nycklarna till huset. Flytten går dock inte förrän midsommarhelgen eftersom sambon är bortrest med jobbet helgen vi får nycklarna. Men då tänkte jag passa på att måla köket (är aprikosa väggar!), fixa persienner, flytta mina balkongväxter och eventuellt hinna vara lite i min nya trädgård :) E såå spänd på att se hur det ser ut i MINA rabatter!!

Till helgen tror jag att mina aklejor kommer att ha slått ut. De e sååå nääära just nu. Och Astrid Lindgren kommer nog att slå ut om en vecka nånting. Förresten, Marina - du hade nog rätt angående vad det var för något som grott. Nu när bladen börjat utvecka sig lite mer ser det precis ut som akleja. Det var skickligt att se det så snabbt :)

2 kommentarer:

  1. Din gottegris =) Det ser så smarrigt ut man blir hungrig bara av att titta.
    Jag kan tänka mig att det snurrar i huvet inför flytten - jag hade nog varit hur ivrig som.
    Här blir det butiks-öppning i slutet av Augusti =P och naturligtvis hoppas jag att det ska finnas något där som du tycker om. Ha en fin helg / kram gittan

    SvaraRadera
  2. Vilken lyx att äta sådär en torsdag!

    Det måste ju passa hur bra som helst med en helg för dig att kolla in trädgåden och måla köket (för aprikosa väggar vill man ju kanske itne ha).

    Kram!

    SvaraRadera