onsdag 5 maj 2010

Helgen som gick, eller rättare sagt på Valborg, gjorde vi en favorit i repris. Eftersom vi båda hade lyxen att sluta jobba till lunch kunde vi bege oss på en Österlentur. Förra året stannade vi över två nätter på ett jättemysigt B&B och var ute och åt på två trevliga restauranger på kvällen (Friden och Allé). Men detta året nöjde vi oss med att köra över dagen och avslutade med middag på Friden. För den som inte varit där kan jag varmt rekommendera det. Läget är helt underbart i slutet av en grusväg mitt ute i ingenstans. Men så fort man stiger innanför dörrarna känns det som att komma in i en populär restaurang mitt i stan. Fullt med folk och pizzaugnen i full gång. Nog med reklam, mer info finns på http://www.friden.nu/ :) Deras blåmögelostpizza kan jag verkligen rekommendera!

I helgen har även mitt lilla fågelbad på balkongen fått sig en skrubbning och påfyllning av vatten. Det brukar vara uppskattat av koltrastar och andra småfåglar som brukar titta förbi balkongen och se om här är något ät- och drickbart.
Igår började jag ta hem de första frösådderna. Blomma för dagen har växt på riktigt bra och för första året har jag vågat mig på att toppa dem vilket verkar ha gett ett bra resultat. Även rabarberna har fått komma hem eftersom de verkar behöva lite större kruka. Men har inte riktigt förhoppningar om att det ska gå att skörda något i år som det stod på fröpåsen. Får återkomma med bilder på mina frösådda rabarberplantor en annan dag.

Nämnde i mitt förra inlägg att vi lagt bud på ett hus och som det ser ut nu blir det vårt!! Är bestämt att vi ska skriva kontrakt imorgon men vågar inte ta ut något i förskott, allt kan ju hända innan vi skrivit under. Men får berätta mer om vårt hus, och min blivande trädgård, om det nu blir vårt :) Så snart kanske denna lilla odlingyta är ett minne blott...

3 kommentarer:

  1. Din balkong ser så härligt mysig ut. Mycket fint.
    Absolut jag ska åka på Österlentur i sommar och äta pizza, det ser jätte härligt ut.

    Tack för tipset
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Åh, jag håller tummar och tår för att kontraktskrivningen går som planerat! Vilken lycka att äntligen ha hittat drömhuset! Eller är det kanske tädgården som är drömmen =) Hoppas du visar och berättar så snart allt fallit på plats, man blir ju nyfiken till tusen / Största kramen från mig

    SvaraRadera
  3. Men va spännande! Hoppas inget går fel nu när ni är så nära.

    Till friden har vi tänkt åka flera år men det har fortfarande inte blivit av. Måste ta tag i det!

    Kram!

    SvaraRadera