onsdag 28 april 2010

Svärmor var här på middag igår och gullig som hon är hade hon med sig en bukett rosor, i favvisfärgen rosa dessutom. Är inte ofta jag unnar mig snittblommor så nu känns det extra lyxigt med en fin bukett på bordet. På balkongen är knopparna på det vita löjtnanshjärtat på väg att slå ut så ser fram emot att snart få njuta av ännu mer vackra blommor!










Astrid Lindgren rosen har nu slagit ut alla sina blad och ger riktig härlig grönska åt balkongen. Växterna på spaljen tar ju sin lilla tid men de växer sakta men säkert. Men snart är det dags att börja vänja mina frösådder vid att vara ute så då kommer där bli ännu mer grönska....o platsbrist :) Men har lagt bud på ett hus vi riiktigt gärna vill ha så med lite tur (eller mycket tur, e en andra visning av det imorgon) så kanske jag har en trädgård att plantera alla mina växter i till sommaren??

2 kommentarer:

  1. Hoppas, hoppas! Håller tummarna för er. Kram!

    SvaraRadera
  2. Fridas gård känner jag till, min syster bor i Haglösa! Men har inte varit i den andra.. får kolla på den! Nu kommer det ett nytt butikstips på bloggen! /Caroline

    SvaraRadera