söndag 4 april 2010

Är regnigt och trist ute idag så blommorna som står provisoriskt nedstoppade i balkonglådorna och väntar på att bli planterade får stå kvar än så länge. Hade annars en förhoppning om att det skulle bli vårfint på balkongen nu under påskhelgen. Men visst, långledigheten är inte slut än...
De blommor jag ska ha där är tusenskönor, blålila balkansippor, murgröna och julrosor i en rosagrön nyans som jag fyndat på Skåneplantor för 29,90 kr/st. Funderar på att gräva ner dem i föräldrarnas trädgård och försöka övervintra dem där när de blommat över. Tror det kan lyckas bättre än att jag ska försöka att inte ha ihjäl dem under sommaren på min soliga söderbalkong.









Annat som blommar på balkongen just nu är några rosa ranunkler, en av mina favvisblommor men som jag tycker är ganska svår att få att trivas. Känns som att den inte vill ha för fuktigt men inte heller ska torka ut. Svårt det där... Har nu tagit en bild på krukorna jag köpte i fredags på Gårdstånga Boställe. Har länge varit förtjust i såna men tyckt att de var alldeles för dyra. 99 kr/st var nästan för bra för att vara sant när de var så stora! Kommer att njuta mycket av dem framöver, precis som jag gör varje dag av min fina järnsoffa närt jag tittar ut på balkongen :)

3 kommentarer:

  1. Åh, va glad jag blir över att höra från dig igen! Jag har letat efter dig kan du tro.
    Så det har inte blivit något hus ännu alltså. Har du jobb nu?

    Här regnar det och blåser idag så jag och familjen åkte till Humlalyckan för att fika och nu bakar jag bröd.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Camilla, så kul att se dig här ute igen! Du kan tro att jag har undrat vart du tagit vägen. Min TB-blogg tappade bort alla bilder när de flyttade den så jag valde att radera alltihop. Nu kör jag en blogg, det får räcka! Men du vilka fina lådor du kommer att få i vår. Klickade upp bilderna för att kunna se ordentligt och det blir jättefint. Urnorna, såna har jag också letat efter. Priset lät ju bra, får kolla upp din länk för jag har inte hört talas om det stället förr. Kank tänkas att jag blir med likadana =) Ha en fortsatt fin helg / kram gittan

    nu ska jag genast lägga till dig i min blogglista

    SvaraRadera
  3. Kul att du bloggar igen! Hoppas allt är bra med dig och att du trivs med ditt jobb. Inget hus ännu i alla fall?!
    Missa inte odla med stadsgrönt vars säsong börjar idag, annandag påsk!
    Varma hälsningar
    Eva

    SvaraRadera