torsdag 22 april 2010

Trots det konstiga vädret de senaste dagarna med snö och hagelskurar fortsätter allt att frodas på balkongen. Igår fick jag syn på att till och med löjtnanshjärtat fått knoppar. Och även piprankan har börjat få en massa knoppar.











Igår när jag kom hem från jobbet fick jag för mig att baka. Brukar baka sockerfria kakor till min gamlamormor som har diabetes så att hon har i frysen. Inte så lätt när man är 92 år att plötsligt vänja sig vid att inte få ha nån kaka till kaffet :) Blev blåbärs- och rabarbermuffins. De såg väldigt goda ut i varje fall, återstår att se om de även smakar gott med men det gör de säkert. Nästa gång ska jag nog testa att göra sockerfria kanelbullar.

3 kommentarer:

  1. Min pipranka ser mer död än levande ut fortfarande, undrar just om det är något liv i den? Så omtänksamt av dig att baka till henne! Jag gissar att du är hennes favorit barnbarnsbarn (jädra vilket långt orde det är) Att anv. sötningsmedel istället för socker brukar smaka utmärkt (makens mormor var också diabetiker) Ha det gott / kram gittan

    SvaraRadera
  2. Imponerande många växter du har på din balkong faktiskt.

    Lyckaliga mormorn som har dig som privat bakerska. Kram!

    SvaraRadera
  3. Tänk att ha en sådan barnbarnsdotter! Kul att det spirar på balkongen också!
    Allt gott,
    Eva

    SvaraRadera