fredag 9 april 2010

Härligt med fredag och varmt vårväder på gång i helgen. La fröer av blomma för dagen i blöt igår, både "La vie en rose" i olika rosa nyanser och riktigt mörklila sort. Så ikväll när jag kommer hem från jobbet blir det till att peta ner dem i jorden. Vet att jag egentligen inte borde så så många men är svårt att behärska sig ibland, ser ju inte så mycket ut när de e i "fröform" men så gott som alla brukar gro så jag får nog gott om blomma för dagen i sommar. Men om jag skulle få för många så brukar det ju i och för sig inte vara något problem att "bli av" med dem, är alltid nån som blir glad av att få en planta eller två.

1 kommentar:

  1. Jag har blivit mycket bättre på att så lite mer lagom många fröer men det blir ju över ändå och dem ger jag bort till tacksamma mottagere.

    Kram!

    SvaraRadera