lördag 17 april 2010

Då var det helg, eller rättare sagt då var helgen snart slut om man ska se krasst på det. Ska nämligen jobba imorgon så blir en kort helg denna veckan. Men ska försöka klämma in lite välbehövd omskolning av mina frösådder efter jobbet imorgon. Lobelia, tusensköna, dahlia och inte minst blomma för dagen som redan är ca 10 cm höga ska få lite mer jord att växa i. Än så länge är det bara den rosa vildpelargonen som fått komma i större kruka.
















På balkongen blir det mer och mer grönt nu när både rosens och klematisens knoppar börjar bli till blad. Även aklejan och det vita löjtnanshjärtat jag köpte i påsk växer på bra. Återstår att se om fikonträdet har klarat vintern men det har det säkert.

2 kommentarer:

  1. Det är så härlgit med din fina balkong. Jag ahr inget att omskola just nu men snart är där en del till som hunnit till det stadiet. Kram!

    SvaraRadera
  2. JAg har just idag konstaterat att mitt fikon träd har klart denna varga vinte ute i en kruka.
    Skönt var lite orolig men hoppades...

    Ha det gott
    Kram Anna

    SvaraRadera